slide show

WHO SAYS I CAN'T?

Kom hem från Siljansnäs för en stund sen, vi kollade på filmer. Bad teacher hette den ena den andra hette Flykten tror jag. Båda två var riktigt bra!

Var i stallet innan, skulle ha kommit dit tidigare men jag var utelåst hela eftermiddagen så jag fick följa med mami på gymmet och kolla på när hon och hennes "vänninor" tränade. Själv gjorde jag inte mycket, satt på en balansboll och spelade WordFeud..

Tillbaka till ridningen, Brisko skötte sig bra idag. Både vi intagning och rdning. Vi red en sväng på banan. Skrittade honom ett bra tag innan jag började jobba honom ordentligt. När vi jobbade i skritten kom jag åt väldigt känsliga knappar tydligen.. jäklar vad arg han blev! Tror det beror mest på att han är lite stel fortfarande.. Tog ett ledande tygeltag innåt, höll om med ytter skänkeln men hade ett stöd i inner skänkeln också så att han inte smiter innåt. Vi jobbade på en volt. Då kom bocksprången och trippandet fram! Pep gjorde han också, han måste ha vart fly förbannad! Jobbade honom i skritten ända tills han slutade jävlas, efter 5min gav han sig. Och då började vi trava. Gjorde en övning som jag gjorde för Johanna senaste gången. Red på en åttvolt, hade honom kraftigt stäld, när vi bytte varv böjde jag honom kraftigt åt motsats håll. Han lättade efter riktigt snabbt till min förvåning! Red ur åttvolten, gjorde lite andra saker också. I galoppen lättade han efter rätt så snabbt också. Böjde sig och sökte sig neråt! AWESOME! Lite kanckigare i vänster, men det gick bra! Nöjd med honom. Kanske har stelheten fått ben och traskat iväg till någon annan?-Hoppas.

Efter vi hade jobbat klart fick han leka av sig genom att hoppa ett litet hinder som stog på banan, några gånger. Sen travade vi av ett bra tag, han var låg och riktigt rund!:) Skrittade av gjorde vi också såklart.

Nöjd med honom denna gång! Var ett tag sen jag kände att han lyssnade på mig ordentligt. Hoppas det går ännu bättre imorgon för Johanna!

_____________________________________________________________________________________________

Nu ska jag kolla vidare på lite bloggar och checka facebook en stynd innan jag går och lägger mig:)

/t



I don't remember you looking any better..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Layouten är gjord av Hannah Persson
RSS 2.0