slide show

STUDSBOLL

Eftersom det har varit lite upp o ner med uppdateringen så skriver jag om dom två senaste dagarna i detta inlägg och dagen idag i ett annat.

MÅNDAG 19 SEPT: Red jag för Johanna. Vi jobbade mycket med att få låss honom i sidorna då han var riktigt fin i början men mot slutet börja han studsa och dumma sig. Så tillslut var vi utanför banan, men kom snabbt in igen. Vet inte varför han gör så, har många tankar och funderingar kring det.
Tillexempel:
*Stel
*Trött
*Teastar
*Har ont
*Sadeln inte passar
*På bus humör
Somsagt många funderingar.
Kortfattat.

TISDAG 20 SEPT:
Red jag ut i skogen med Emma och Champis en sväng. Han var snäll och lugn. Vi hade luvor, ländtäcke och ett ton med myggspray och någon mygg gelé på dom för att dom inte skulle bli bitana av älgfulgorna som gärna hugger sig in på dom små pållarna.
Träffade trevligt folk i skogen också.
Sen när vi kom hem red jag en extra sväng på banan för att känna lite till på honom. Galopperade i lättsits över en bom rätt mycket. Sen började han igen... Han studsa ut igenom banan igen, vi stog nästan på stallplan när jag var tvungen att kalla på hjälp. Mamma kom och ledde in mig, komiskt nog.
Sen var det inga problem.

Såhär såg vi ut för att skydda oss!;)

Senare den kvällen kom Johanna till stallet. Och då fick jag förfrågan om att rida Stacy!! Då kom leendet igen!:D Och  såklart svarade jag, ja. Fick borsta henne och sadla henne och allt det där medans Johanna var på banan och tränade Clara. Sen hade hon "lektion" om hur jag skulle rida henne. Riktigt häftigt var de! Hon är jätte lyhörd och känslig. Vilket jag inte är van vid med min lilla skrutt, så det var väldigt skönt att sitta på en häst som förstår precis.
Gjorde en travökning, åååå jävlar säger jag bara!! Vilket schvung!! Det var en härlig känsla.
Tack för att jag fick rida henne Johanna!!:) Det var riktigt kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Layouten är gjord av Hannah Persson
RSS 2.0