slide show

UFFE TRÄNING

Hoppträningen gick bra idag. Det var en långsida med hinder. Först värmde vi upp med en trav bom och sen ett kryss efter. Komma i trav landa i galopp. Lite seg och trög. Annars duktig.

Sen byggde vi på en oxer ganska lågt. Fortfarande trav i och galopp ut. Gick bra, han bräddade den efter varhje gång. Tillslut var det riktigt bred, trodde att Brisko skulle ta ett steg mellan. Men det gjorde han inte!;)

Sen så ställde han tillbaka oxsern fast höjde bakre bommen. Vart upp mot 90-1m. Funkade riktigt bra. Jag rider lite väl mycket med sitsen och har lite "glappa tyglar". Ska vara lätt i sitsen och kontat med munnen.
Han river dock lite mycket tycker jag. Han ung och lite valpig och har inte så mycket rutin,han glömmer ett ben då och då, och hoppar inte med ryggen. Blir bättre sen när han får stärka sig i ryggen&jag lär mig att rida lite bättre! :) Men gör alltid bra ifrån sig min lilla skrutt!

Sem efter oxer vart det ett krys, sen en till oxer och sen en massa bommar ut till en ny oxer och sen bort med alla bommar och bara en oxer. Är nog kanska dålig på att förklara, men som tur är har vi lite filmer som jag ska dela med mig.



//t:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Layouten är gjord av Hannah Persson
RSS 2.0