slide show

Alla gör det..någon gång


Det slog mig en dag. Ämnet skitsnack kom på tal och jag tänkte för mig själv: "Hur många i min närhet har jag aldrig sagt något illa om, med förhoppningen att den personen aldrig kommer att få reda på det?". Vare sig det är mer eller mindre befogad irritation eller kritik mot den personen? Vänner, fiender, familj, släktingar, arbetskamrater och andra i min närhet poppade upp framför mig och skaran som kunde sällas till ”De jag aldrig någonsin sagt något illa om” blev bara mindre och mindre. "Fan också", tänkte jag. Vilken värdelös vän och människa jag är som inte bara kan hålla tyst, hålla inne och hålla masken. Som inte kan gå omkring på jorden och sköta mina egna affärer och inte lägga näsan i andras. Skönt att veta att jag är långt ifrån ensam.


Kommentarer
Postat av: Hanna Magnström

Så jävla bra text, håller med om den till 100!

2011-12-12 @ 22:03:57
URL: http://Hmagn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Layouten är gjord av Hannah Persson
RSS 2.0